
Fiecare dintre noi are un ritual atunci cand cumpara cate ceva, fie ca o face de pe internet sau de la magazinul de electrocasnice. Un nou studiu facut de GroupM arata faptul ca dezvoltarea platformelor pentru comertul online a dus la aparitia a 6 tipuri de consumatori. Studiul in cauza a fost facut pe 168.000 de consumatori care au cumparat folosind platformele online pentru a intelege mai bine ce informatii folosesc acestia si ce tehnologii folosesc in luarea deciziilor.
Studiul este prezentat sub forma unui infografic si-l aveti mai jos, in limba Engleza. Iata cateva concluzii pe care le putem trage, urmarind pasii fiecarui tip de consumator.
- 29% dintre cei care cumpara online se bazeaza pe motoarele de cautare, comertul cu amanuntul si siteurile oficiale ale brandurilor. Pentru acestia dispozitivele mobile nu sunt instrumentele principale pentru achizitiile online.
- 16% folosesc dispozitivele mobile ca principalul instrument atunci cand cumpara online. Acest tip de consumator foloseste cu precadere Social Media pentru a lua o decizie, vor sa evite vanzatorii si multimile si controleaza experienta lor de shopping. De asemenea, sunt increzatori in publicitatea virtuala.
- 11% dintre cumparatori au nevoie de toate informatiile disponibile inainte de a cumpara ceva. Acestia vor merge de cateva ori pentru a testa produsul in showroom si se uita la reclamele video.
Cercetatorii de la GroupM au impartit consumatorii in 6 tipuri pe care le veti putea vedea si in infografic.
- Basic digital consumer
- Digitally driven consumer
- Calculated shopper
- Retails scout
- Brand scout
- Eternal shopper